مزایای دیسک ترمز شرکت کلاچ سازی شایان صنعت
– بهره وری از مدرن ترین خط تولید ریخته گری ایران (صنایع ریخته گری پرلیت آسیا) جهت ریخته گری دیسکهای ترمز
- ماشینکاری استاندارد (به منظور جلوگیری از به وجود آمدن تاب و لنگی بر روی دیسک های ترمز)
– به دلیل رعایت استانداردهای طراحی، ریخته گری (خط خنک سازی 110 متری صنایع ریخته گری پرلیت آسیا جهت از بین بردن تنش پسماند ذخیره شده داخل دیسک های ترمز) و ماشین کاری، دارای قابلیت اطمینان بالا به جهت استفاده بر روی خودروها بوده و دچار تاب، ترک و عواملی از این دست که موجب عملکرد ضعیف آن بشود، نخواهد شد.
- ماشینکاری استاندارد (به منظور جلوگیری از به وجود آمدن تاب و لنگی بر روی دیسک های ترمز)
– به دلیل رعایت استانداردهای طراحی، ریخته گری (خط خنک سازی 110 متری صنایع ریخته گری پرلیت آسیا جهت از بین بردن تنش پسماند ذخیره شده داخل دیسک های ترمز) و ماشین کاری، دارای قابلیت اطمینان بالا به جهت استفاده بر روی خودروها بوده و دچار تاب، ترک و عواملی از این دست که موجب عملکرد ضعیف آن بشود، نخواهد شد.
علت تاب برداشتن دیسک ترمز
- چرا هنگام ترمزگیری، خودروی شما دچار لرزش شده می شود ؟
وجود تاب و یا لنگی بر روی دیسک ترمز از مهمترین عوامل لرزش خودرو بر اثر ترمزگیری به حساب می آید.
- از عمده دلایل تاب برداشتن دیسک ترمز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
– استفاده از دیسک ترمز تامین کنندگانی که استانداردهای ماشین کاری را رعایت نمی کنند.
– تنش حرارتی بیش از حد بر اثر ترمزگیری های شدید که منجر به داغ شدن دیسک ترمز و در مواردی سرخ شدن آن گردد.
- روشهای جلوگیری از تاب برداشتن دیسک ترمز:
– جلوگیری از سریع سرد شدن دیسک ترمز پس از ترمزگیری های طولانی مدت و مداوم (عدم عبور از چاله هایی که در داخل آنها آب جمع شده)
– عدم مراجعه به کارواش پس از ترمزگیری های شدید، مداوم و طولانی مدت